Stappen, verzending en voorwaarden.
Op deze pagina vind je terug:
Retourneer in vier stappen
Vragen of problemen bij het retourneren
Retouren ophalen
Retourvoorwaarden
Retourneer in vier stappen
Indien je niet tevreden bent met je aankoop, de bestelling overbodig is geworden, of je per ongeluk het verkeerde artikel hebt besteld, dan heb je de mogelijkheid om jouw bestelling binnen 30 dagen te retourneren. Let wel, er zijn enkele artikelen die niet geretourneerd kunnen worden.
Hoewel retourneren bij WoodBrothers niet kosteloos is, bestaan er uitzonderingen op deze regel. Het is raadzaam om de retourvoorwaarden te bekijken als je twijfelt over de mogelijkheid om een product kosteloos terug te sturen. Dit helpt om onverwachte extra kosten te voorkomen.
Stap 1: Voorbereiding van een retourzending.
Bij het voorbereiden van jouw retourzending, verzoeken we je de artikelen, indien mogelijk, in de originele verpakking te retourneren. Het is voor ons belangrijk dat deze verpakking onbeschadigd blijft. Zolang het niet hoeft, verzoeken wij je om geen teksten, stickers of plakband op de originele verpakking aan te brengen, tenzij het echt noodzakelijk is.
Je stuurt de bestelling altijd op eigen risico naar ons terug. Zorg er daarom voor dat de artikelen goed en stevig zijn verpakt wanneer je ze naar ons terugstuurt. Indien er schade ontstaat aan het product zullen wij, in overleg, de waarde van de schade die is ontstaan in mindering brengen op het terug te betalen aankoopbedrag. Voor extra bescherming kun je de retourartikelen in een omdoos verpakken, om zo schade tijdens het transport te voorkomen.
Let op: Zorg ervoor dat wij kunnen achterhalen waar het pakket vandaan komt. Vergeet ook niet het bestelnummer duidelijk op de retourzending te vermelden. Wij adviseren om informatie over de bestelbon, bestelnummer of jouw adresgegevens ook in het pakket te plaatsen. Wanneer wij niet kunnen achterhalen waar het pakket vandaan komt, dan wordt het retour niet verwerkt.
Stap 2: Lever je pakket in
Je bent vrij in de manier waarop je jouw pakket aan WoodBrothers wilt retourneren. Je kunt bij iedere gewenste transportdienst terecht. Mag je jouw pakket niet met de reguliere pakketdienst retourneren vanwege het gewicht of de afmetingen? Wij kunnen de zending bij je laten ophalen door onze eigen vervoerder. Dit is vaak goedkoper dan de zending op eigen initiatief te versturen. Je betaalt uiteraard wel de kosten die wij hiervoor moeten maken, vraag de opties na bij de klantenservice.
Let op: Mochten wij na ontvangst van jouw bestelling een toeslag ontvangen van de pakketdienst omdat een pakket niet is verpakt volgens de eisen van de gekozen pakketdienst, dan kunnen de gemaakte kosten worden verhaald bij de verzendende partij.
Stap 3: Volg de status van je retour
Wanneer je jouw pakket hebt ingeleverd bij een pakketpunt, dan ontvang je een verzendbewijs van de betreffende vervoerder. Je bent als verzendende partij zelf verantwoordelijk voor het retourneren van jouw bestelling. Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de vervoerder, dan kun je de transporteur met het verzendbewijs aansprakelijk stellen. Zij kunnen dan een onderzoek starten of een gepaste compensatie bieden.
Let op: Als ontvangende partij zijn wij niet gemachtigd om informatie over een zending op te vragen. Bewaar daarom goed het verzendbewijs en raadpleeg regelmatig de track & trace om de voortgang nauwkeurig te volgen.
Stap 4: Terugbetaling
Na ontvangst verwerken wij, of onze partner je retourzending binnen 5 werkdagen. Na ontvangst en uitvoerige controle betalen wij je terug en zal het geld binnen een nieuwe termijn van 5 werkdagen op je rekening staan.
Aanleveringen van pakketdiensten worden bij ons digitaal ingeboekt op moment van ontvangst. Indien het pakket in de track & trace op afgeleverd staat, maar wij het niet hebben ontvangen, dan is het de verantwoordelijkheid van de verzendende partij om dit te melden bij de gekozen pakketdienst. Niet zeker of het bij ons is geleverd? Neem dan even contact op met de klantenservice.
Let op: Soms kunnen wij om een IBAN-nummer vragen om een terugbetaling te kunnen voldoen. Houd je mail dus goed in de gaten. Vertrouw je dit bericht niet helemaal, neem dan even contact met ons op om er zeker van te zijn dat het van ons afkomstig is.
Vragen of problemen bij het retourneren
Heb je nog geen terugbetaling ontvangen voor je retourzending?
Als je binnen 10 dagen geen e-mail ontvangt waarin staat dat wij, of onze partner, je retourzending hebben verwerkt, neem dan alsjeblieft contact met ons op. Als je wel een e-mail hebt ontvangen waarin bevestigd wordt dat je retourzending is verwerkt, dan zal het geld binnen maximaal 5 werkdagen op jouw betaalrekening worden gestort.
Kun je het retouradres niet vinden?
Op de bijgeleverde factuur staat te allen tijde het retouradres vermeld. Weet je niet helemaal zeker naar wie je het pakket moet retourneren. Raadpleeg dan onze klantenservice.
Past het niet meer in de verpakking?
Als de artikelen niet in één pakket passen, zorg er dan voor dat je in ieder pakket duidelijk maakt om welke bestelling het gaat. Wij zijn dan in staat om de diverse pakketten met elkaar te matchen.
Wil je meerdere artikelen in een zending retourneren?
Dit is alleen mogelijk als de artikelen van dezelfde verkoper zijn en hetzelfde retouradres hebben. Controleer de bijgeleverde facturen goed, bij vragen raadpleeg onze klantenservice.
Let op: Je kunt kosten besparen door pakketten, indien mogelijk, aan elkaar te plakken of binden. Let hierbij goed op de eisen die de door jou gekozen pakketdienst stelt wat betreft de afmetingen of het gewicht van het pakket.
Hoe krijg ik mijn verzilverde cadeaubon terug?
Wij zullen aanvankelijk de waarde van jouw cadeaubon heractiveren. Indien er een restwaarde overblijft op de bestelling waarbij je jouw cadeaubon hebt ingewisseld, zullen wij het resterende bedrag terugstorten op de rekening waarmee de betaling is verricht.
Retouren ophalen
Artikel te zwaar voor de reguliere pakketdienst?
Mag je jouw pakket niet met de reguliere pakketdienst retourneren vanwege het gewicht of de afmetingen? Wij kunnen de zending bij je laten ophalen door onze eigen vervoerder. Dit is vaak goedkoper dan de zending op eigen initiatief te versturen. Je betaalt uiteraard wel de kosten die wij hiervoor moeten maken. De spelregels hiervoor zijn:
-
Zit in een stevige verpakking.
-
Is leeg en schoon, vrij van vloeistoffen en vetten.
-
Losse componenten zijn goed ingepakt en beveiligd.
-
Afmetingen van groter dan 175 x 78 x 58 cm.
-
Weegt meer dan 30 kilogram.
Twijfel je of jouw pakket in aanmerking komt voor een ophaling?
> Vraag het de klantenservice
Retourvoorwaarden
De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons (WoodBrothers, Middelweg 6B, 5253 CA Nieuwkuijk, Nederland, telefoon: +31 (0)85 273 71 66, email: info@woodbrothers.nl) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om te voldoen aan de termijn voor herroeping, is het voldoende dat je jouw verklaring omtrent het uitoefenen van het herroepingsrecht verzendt voordat deze termijn verstrijkt.
Voor meer informatie kun je onze Algemene Voorwaarden pagina raadplegen.
Terugzendtermijn
Je hebt de mogelijkheid om het door jou bestelde artikel binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren, in overeenstemming met de eerder beschreven stappen (retourneer in vier stappen). Mocht je hierbij hulp nodig hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. Na het aanmelden van je retour heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen. Wanneer je meerdere items van dezelfde verkoper hebt besteld, start de retourtermijn pas nadat je alle artikelen hebt ontvangen. In het geval van een abonnement, begint de retourtermijn vanaf het moment van afsluiten van het abonnement, waarna je 14 dagen bedenktijd hebt.
Voor meer informatie kun je onze Algemene Voorwaarden pagina raadplegen.
Retourneren van een partnerartikel
Als je het artikel retourneert naar een partner, zullen zij de verdere afhandeling van de retourzending verzorgen zodra zij het pakket hebben ontvangen.
Wat kan worden geretourneerd
Tijdens de periode van retourrecht heb je de gelegenheid om het gekochte product binnen redelijke grenzen te onderzoeken en te testen, vergelijkbaar met hoe je in een fysieke winkel kleding zou passen. Dit stelt je in staat om te beoordelen of het product voldoet aan je verwachtingen en correct functioneert. Bijvoorbeeld, als je een terrasheater online koopt, mag je het aanzetten om te controleren of het werkt zoals verwacht, maar het is niet de bedoeling dat je het intensief gebruikt. Indien het product niet aan je verwachtingen voldoet, kun je het retourneren.
Let op: Je hebt de mogelijkheid om een product één keer te testen om de aard, eigenschappen en functionaliteit ervan vast te stellen. Dit is echter niet van toepassing op producten waarbij het verbreken van de verzegeling niet is toegestaan.
Wat niet kan worden geretourneerd
-
Cadeaubonnen en cadeaukaarten.
-
Producten gerelateerd aan gezondheid en hygiëne waarvan de verzegeling verbroken is.
-
Digitale goederen zoals e-books en audioboeken.
-
Abonnementen op software en andere softwareproducten waarvan de verzegeling verbroken is.
-
Audio-opnames, video-opnames, dvd's, en computerprogramma's waarvan de verzegeling verbroken is.
-
Artikelen die speciaal op maat of naar persoonlijke specificatie zijn gemaakt.
-
Verse producten zoals bloemen, planten, kerstbomen en andere artikelen met een beperkte houdbaarheid.
Artikel beschadigd of defect ontvangen?
Indien je een beschadigd of defect artikel hebt ontvangen, kun je binnen de retourperiode gebruikmaken van de mogelijkheid om het artikel terug te sturen. Dit kun je regelen door contact op te nemen met de klantenservice, Om de schade beter te kunnen beoordelen hebben wij de volgende informatie nodig:
-
Korte beschrijving wat er ondeugdelijk aan het artikel is
-
Duidelijke foto of video waarop dit zichtbaar is
Wij adviseren de artikelen (nog) niet aan ons te retourneren. We gaan de ondeugdelijkheid aan de hand van de aangeleverde foto’s op afstand beoordelen en nemen vervolgens binnen 2 werkdagen contact met je op.